מעצבים את הבית
הטיפים לשדרוג המטבח

 

עיתון השבוע בנתניה 27.3.14.jpg

 

 

מעצבים את הבית
הטיפים לשדרוג המטבח

ההכנות המוקדמות לקראת ליל הסדר ממחישות לנו את הרצון לשנות אזורים מסויימים בבית, לעיתים אזור ספציפי בבית ולעיתים את כל הקונספט העיצובי של הבית.
רובנו נהנים מהחג גם כתירוץ חגיגי לרכוש פריטי עיצוב חדשים, לצבוע ולשדרג את הבית.
אביזרים משלימים הם הדרך הזולה והמהירה לשדרוג הבית בהשקעה מינמלית ותוצאה מקסימלית.
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשדרג ולעצב את הבית במינימום זמן ובמינימום השקעה ויחד עם זאת לקבל מקסימום עיצוב וסטיילינג.
הכנתי לכם סדרת כתבות מקצועית וחדשנית עם הרעיונות והטיפים המומלצים לקראת החג.

 

עושים סדר: 10 טיפים לשדרוג המטבח
המטבח הוא לב ליבו של הבית, סביבו מתאספים כל המשפחה ומבלים את רוב היום אם זה בבישול, אכילה, ישיבה עם המחשב הנייד או אפילו אירוח.
לפיכך תכנון ועיצוב המטבח הוא חלק מאוד מהותי מעיצוב הדירה ומאופן שבו תשתמשו בו ביומיום.
1. קבעו תקציב מוגדר מראש וזמן סיום הפרויקט, ככה תוכלו לנהל את התקציב והזמן על פי היכולות שלכם והאמצעים הזמינים לכם.
2. סדר בארונות ומיון של החפצים ומערכות הצלחות, הסכום וכל המכשירים החשמליים שאספתם במשך השנים יעזור לתחושת קלילות וניקיון ובכך יאפשר הכנסת המוצרים הנמצאים על השיש, מעל הארונות או שפזורים ברחבי המטבח לתוך הארונות לקבלת מראה נקי וזוהר.
3. לשידרוג מראה הארונות ניתן להחליף את הפורמייקה של הדלתות לקבלת מראה חדש ומרענן, במידה והתקציב לא מאפשר החלפת הפורמייקות של הדלתות. ניתן לחליף כמה מגירות (כגון מגירות הסכום) לפורמייקה בצבע שונה או אפילו טקסטורה מעניינת (כגון פורמיקה דמוי נירוסטה מוברשת). החלפת ידיות הארונות גם מביאה מראה חדש במינימום השקעה.
4. צביעת קירות המטבח בצבעים בהירים נותן תחושה של חלל גדול יותר ונעים יותר לשהייה ארוכה במטבח.  מומלץ לצבוע בצבע פולימרי שניתן לשטוף בחומרי ניקוי מידי פעם מהשומן המצטבר בקירות/תקרה באזור הכיירים.
5. החלפת חיפוי הקרמיקה סביב משטח השיש קל ופשוט ועלותו נמוכה.
רכשו קרמיקה בצבעים בהירים בגודל אחיד במראה נקי ותיעזרו בבעל מקצוע שיוריד את הקרמיקה הישנה והדבקת האריחים החדשים. במידה והתקציב לא מאפשר רכישת קרמיקה והזמנת בעל מקצוע, ניתן לרכוש מדבקות אריחים ולהדביקם ישירות על גבי האריחים הקיימים.
6. צרו נקודת עניין במטבח, כמו ברז מעוצב או פריט עיצובי שימושי (כגון מיקסר אדום) צבעוני על משטח השיש שיוסיף חמימות ואופי במטבח.
7. במטבחים הפתוחים לאזור הסלון/פינת אוכל ניתן לרכוש ״אי״ ישיבה שמצד האחד מגירות אחסון ומצד השני מקומות לכסאות בר. מומלץ לבדוק לפני הרכישה אם מיקום האי החדש לא יסגור את המעברים במטבח ויהיה נגיש ופרקטי. בכך תקבלו גם אחסון נוסף וגם מקומות ישיבה לקפה של הבוקר.
8. התאורה במטבח ממלא תפקיד חשוב, לפרקטיות העבודה במטבח. מומלץ להתקין גוף תאורה פלורסנטי במרכז המטבח שיקרין תאורה על כל המשטחי עבודה ואזור הבישול.
ניתן אף להתקין פס לד מתחת לקלאפות לתאורה נוספת במשטחי העבודה.
9. כיום הלבשת הטקסטיל במטבח מביאה בשורה חדשה, וילון ״סילואט״ מחומר סינטטי מאפשר הסתרת פרופיל החלון הישן וגם לשלוט על כמות האור הנכנס למטבח לקבלת מראה אלגנטי ונקי.
10. שטיח צבעוני מחומר סינטטי וקל לניקוי יוסף הרבה צבע וטקסטורה למטבח, ויתחום את המטבח בצורה מודרנית וקלילה.
הכי חשוב תהנו מתהליך שידרוג המטבח, בתאבון

 

הכותב הוא איתי גידו, תכנון ועיצוב פנים
052-7976700 ItayGido
www.GIDO.co.il
פייסבוק: איתי גידו עיצוב פנים

צרו איתי קשר